آشنایی با دانشگاههای برتر استرالیا

آشنایی با دانشگاههای برتر استرالیا

در لیست زیر دانشگاههای برتر استرالیا و همچنین رتبه جهانی آنها و سابقه آکادمیک و پژوهشی آنها آورده شده است.

Australian National University Canberra

دانشگاه ملی استرالیا (ANU) مرکزی پیشرو در زمینه آموزش و تحقیقات است. رتبه اول در استرالیا و رتبه 22 در جهان (رتبه بندی دانشگاه های جهان QS 2016-17)،است. دانشگاه ملی استرالیا رکورد برجسته ای را برای رضایت دانشجویان و توانایی استخدام این فارغ التحصیلان، دارا است.

برای کارکنان علمی و حرفه ای، ANU شرایط بسیار خوبی از قبیل انعطاف پذیری کار، فرصت های توسعه حرفه ای، حقوق مناسب و بازنشستگی ارائه می دهد – همه در یک جامعه مجتمع هستند. در مورد مزایای کار در سایت anu.edu.au/jobs بیشتر بدانید.

University of Melbourne

(دومین قدیمی ترین دانشگاه در استرالیا که در سال 1853 تاسیس گردید این دانشگاه نزدیک 47000 دانشجو دارد که شامل 12000 دانشجوی بین المللی است).

دانشگاه ملبورن، موسسه ای عمومی است که در زمینه تحقیق، یادگیری و تدریس و مشارکت فعالیت دارد. این دانشگاه به طور مداوم در بین دانشگاه های برجسته جهان رتبه بندی شده است، با رتبه بندی بین المللی دانشگاه های جهان آن را به عنوان شماره 1 در استرالیا و 32 در جهان (رتبه آموزش عالی 2017-2018) قرار داده است.

University of New south Wales

(رتبه چهل پنجم در جهان و سوم در استرالیا را دارد که در سال 1949 تاسیس گردید).

دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی استرالیا واقع در حومه سیدنی Kensington است. UNSW دانشگاهی برتر در استرالیا به عنوان عضو گروه هشتم استرالیا است. UNSW دارای بالاترین میانگین ATAR در میان دانشگاههای استرالیا است و بالاترین تعداد 500 دانشجوی برتر را جذب می کند.در سال 1949 تاسیس شد و در رتبه بندی رتبه 4 در استرالیا، 45 در جهان و 2 در نیو ساوت ولز بر اساس رتبه بندی دانشگاه جهانی QS 2018 است.

این دانشگاه شامل 9 دانشکده است که از طریق آن لیسانس، مدرک کارشناسی و دکترا را ارائه می دهد. محوطه اصلی در یک محوطه 38 هکتار در حومه سیدنی Kensington واقع در 7 کیلومتری (حدود 3. 4 مایل) از منطقه تجاری سیدنی واقع شده است. دانشکده طراحی و هنر، UNSW Art & Design در Paddington واقع شده است، UNSW کانبرا در آکادمی نیروی دفاعی استرالیا در کانبرا واقع شده است و مراکز فرعی در CBD سیدنی، حومه رندویک و کوگی واقع شده است. ایستگاه های تحقیق در سراسر ایالت نیو ساوت ولز واقع شده اند.

UNSW یکی از اعضای بنیاد گروه هشت، شبکه جهانی از دانشگاه های تحقیقاتی است. این همکاری بین المللی مبادلات و تحقیقات با بیش از 200 دانشگاه در جهان است.

University of Queensland

(این دانشگاه در بریزبین قرار دارد ).

دانشگاه کوئینزلند (UQ) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که عمدتا در پایتخت کوئینزلند واقع در بریزبن استرالیا واقع شده است. UQ در سال 1909 توسط مجلس ایالتی تاسیس شد و پنجمین دانشگاه در استرالیا است. UQ یکی از دانشگاه های برجسته استرالیا محسوب می شود و به عنوان 48 دانشگاه معتبر دنیا شناخته می شود. دانشگاه کوئینزلند یکی از اعضای بنیانگذار کنسرسیوم آموزش عالی آنلاین edX است.

محوطه اصلی سنت لوسیا عمدتا در جنوب غربی منطقه کسب و کار مرکزی بریزبن است. دیگر دانشگاه ها و تسهیلات UQ در سراسر کویینزلند واقع شده اند، که بزرگترین آنها دانشگاه گاتون و دانشکده پزشکی Mayne است. موسسات خارج از کشور UQ شامل دانشکده بالینی برونئی و مدرسه بالینی UQ-Ochsner در لوئیزیانا، ایالات متحده می باشد.

این دانشگاه در مقطع کارشناسی، مدرک کارشناسی ارشد ، دکترا را در 6 دانشکده ارائه می دهد. UQ شامل بیش از صد موسسه و مراکز تحقیقاتی مانند مرکز تحقیقاتی و فن آوری بوئینگ استرالیا، موسسه مهندسی بیوانرژی و نانوتکنولوژی استرالیا و مرکز UQ Dow است. دستاوردهای تحقیقاتی اخیر دانشگاه این است که پیشگام اختراع واکسن HPV است ( مانع از سرطان دهانه رحم) و توسعه مغناطیسی MRI ابررسانایی با عملکرد بالا برای اسکن قابل حمل، اندام انسان است.

University of Sydney

(رتبه 50 در جهان در سال 2018 این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه استرالیا است در سال 1850 تاسیس گردید که اکنون میزبان حدود 60000 دانشجو می باشد).

دانشگاه سیدنی (غیر رسمی USYD، سیدنی یونی) یک دانشگاه تحقیقاتی در سیدنی استرالیا است. این دانشگاه در سال 1850 تاسیس شد و اولین دانشگاه استرالیا بود و به عنوان یکی از برجسته ترین دانشگاه های جهان شناخته می شود. محوطه دانشگاه آن در روزنامه های بریتیش دیلی تلگراف و هافینگتون پست، در سراسر حومه شهر مرکزی کامپرز و دارلینگتون، در 10 دانشگاه برتر دنیا حضور دارد. این دانشگاه شامل 9 دانشکده و دانشگاه است که از طریق آن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد.

در سال های 2018-19، رتبه بندی دانشگاه های جهانی دانشگاه سیدنی به عنوان یکی از 25 دانشگاه برتر جهان شناخته شده و فارغ التحصیلان آن بیشترین اشتغال در جهان و در استرالیا دارند.

در این دانشگاه هفت وزیراسترالیا، دو فرماندار کل استرالیا، 9 فرماندار و مدیران حوزه ای و قاضی از دادگاه های استرالیا را دارا است.

Monash University

(رتبه 60 در جهان را دارد در ملبورن قرار دارد و در سال 1958 تاسیس گردید).

دانشگاه موناش (/ mɒnæʃ /) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی واقع در ملبورن استرالیا است. این موسسه در سال 1958 تاسیس شد و دومین دانشگاه قدیمی در ایالت ویکتوریا است. دانشگاه دارای تعدادی دانشکده است، چهار دانشکده در ویکتوریا (Clayton، Caulfield، Peninsula، و Parkville) و یکی در مالزی است.

در سال 2016، موناش بیش از 50،000 دانشجوی کارشناسی و بیش از 22،000 دانشجوی فارغ التحصیل را ثبت نام کرد. این دانشجویان بیشتر از هر دانشگاه دیگری در ایالت ویکتوریا است.

موناش عضو گروه هشت استرالیا است، یک ائتلاف از هشت دانشگاه برجسته تحقیقاتی استرالیا، عضو ASAIH و آکادمی های ملی است.

University of Western Australia

(در سال 1911 تاسیس گردید و در پرت قرار دارد و اولین دانشگاه استرالیای غربی است و اکنون حدود 24000 دانشجو در 9 دانشکده دارد).

دانشگاه استرالیای غربی (UWA) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در استرالیای غربی است. پردیس اصلی دانشگاه در پرت، پایتخت ایالت،است . یک پردیس دوم در آلبانی و سایر امکانات در جاهای دیگر دارد.

فارغ التحصیلان UWA شامل یک نخست وزیر استرالیا (باب هاوک)، پنج داور عالی دادگاه استرالیا (از جمله یک رئیس دادگستری، رابرت فرانسوی، در حال حاضر صدراعظم)، یک فرماندار بانک رزرو (HC Coombs)، وزرای کابینه فدرال است.

University of Adelaide

(این دانشگاه یکی دیگر از دانشگاه های قدیمی استرالیا است که در سال 1874 تاسیس گردید این دانشگاه بیش از 25000 دانشجو دارد)

University of Technology, Sydney

(رتبه 176 در جهان دارد ، این دانشگاه در چندین رشته غیر تکنولوژی مانند پرستاری ، طراحی ، ورزش و حقوق دارای نقاط قوت است

University of Newcastle

(در سال 1965 تاسیس گردید این دانشگاه در زمینه های مهندسی معدن،معماری و پرستاری و جامع شناسی مورد توجه قرار گرفته است)

University of Wollongong

(رتبه 232 در جهان)

دانشگاه وولونگونگ (به اختصار UOW) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی استرالیا واقع در شهر ساحلی Wollongong، نیو ساوت ولز، حدود 80 کیلومتری جنوب سیدنی است. در سال 2017، این دانشگاه دارای بیش از 32،000 دانشجو (از جمله بیش از 12،800 دانشجوی بین المللی از 134 کشور)، فارغ التحصیلان بیش از 131،859 نفر و بیش از 2000 نفر از کارکنان است.

در سال 1951، یک بخش دانشگاه تکنولوژی نیو سات ولز (که از سال 1958 به عنوان دانشگاه نیو ساوت ولز شناخته می شود) در ولونگونگ برای انجام دوره های دیپلم تاسیس شد. در سال 1961 کالج دانشگاه والونگون در دانشگاه نیو ساوت ولز تشکیل شد و کالج در سال 1962 به طور رسمی افتتاح شد. در سال 1975 دانشگاه وولونگونگ به عنوان یک نهاد مستقل تاسیس شد. از زمان تاسیس آن، این دانشگاه بیش از 100،000 مدرک، دیپلم و گواهینامه دریافت کرده است. دانشجویان آن، که در اصل از منطقه محلی Illawarra هستند، در حال حاضر بیش از 140 کشور هستند که دانشجویان بین المللی بیش از 30 درصد از کل آن را تشکیل می دهند.

دانشگاه وولونگونگ به عنوان یک موسسه چند دانشگاهی در داخل و خارج از کشور توسعه یافته است. محوطه دانشگاه Wollongong، پردیس اصلی دانشگاه، در سایت اصلی 5 کیلومتری شمال غرب مرکز شهر قرار دارد و مساحتی معادل 82.4 هکتار با 94 ساختمان دائمی را پوشش می دهد. علاوه بر این، مراکز آموزش دانشگاهی در Bega، Batemans Bay، Moss Vale و Shoalhaven، نیو ساوت ولز و همچنین سه دانشگاه سیدنی، از جمله مدرسه کسب و کار Sydney UOW، پردیس جنوب غربی سیدنی در لیورپول و دانشگاه سیدنی جنوبی در Loftus وجود دارد . در خارج از کشور، دانشگاه در دبی، امارات متحده عربی حضور دارد.

 

Macquarie University (رتبه 240 در جهان)

Queensland University of Technology (رتبه 247 در جهان)

RMIT University (رتبه 247 در جهان)

Curtin University (رتبه 262 در جهان)

University of South Australia (رتبه 279 در جهان)

Deakin University (رتبه 293 در جهان)

University of Tasmania (رتبه 313 در جهان)

Griffith University (رتبه 325 در جهان)

La Trobe University (رتبه 360 در جهان)

James Cook University (رتبه 367 در جهان)