بررسی ساندویچ ساز دلونگی SW12AB.S؛ طراحی زیبا و عملکرد قابل قبول

بررسی ساندویچ ساز دلونگی SW12AB.S؛ طراحی زیبا و عملکرد قابل قبول

در گروه متنوع وسایل پخت‌وپز، ساندویچ سازها به علت راحتی در استفاده و سرعت پخت مواد غذایی از محبوبیت خاصی برخوردارند؛ به خصوص ساندویچ سازهایی که همراه با صفحات گریل عرضه می‌شوند و عملا دستگاهی با دو کاربرد هستند. در این ویدیو ساندویچ ساز دلونگی مدل SW12AB.S را جعبه‌گشایی و بررسی کردیم.

ساندویچ ساز دلونگی مدل SW12AB.S، توانی معادل ۸۰۰ وات دارد. طول سیم ۸۰ سانتی‌متر است، دستگیره‌ی دستگاه عایق حرارتی دارد و درب آن به کمک یک کلید باز و بسته می‌شود. روی درب دستگاه یک چراغ قرمز نشان‌دهنده‌ی روشن بودن و یک چراغ سبز نشان‌دهنده‌ی آماده به کار بودن دستگاه تعبیه شده است. صفحات این ساندویچ ساز به روش دایکست یا ریخته‌گری تحت فشار با روکش نچسب ساخته شده است. این صفحات قابلیت شست‌وشو داخل ماشین ظرفشویی را دارند و ضد خش با مقاومت بسیار بالا هستند.

این دستگاه مجهز به یک سینی کوچک روغن‌گیر است که چربی و روغن اضافی داخل آن می‌ریزد و نظافت دستگاه را راحت‌تر می‌کند. این دستگاه همچنین مجهز به ترموستات ایمنی است که مانع بیش‌ازحد داغ شدن آن می‌شود. دو عدد از پایه‌های مرتفع دستگاه، سیلیکونی و ضد لغزش هستند و محلی برای جمع‌کردن سیم دستگاه هم زیر پایه‌ها تعبیه شده است.

برای بررسی بهتر ساندویچ ساز دلونگی مدل SW12AB.S شما را به تماشای ویدیوی بالا دعوت می‌کنیم.

انواع دستگاه ساندویچ‌ساز:

  1.  وافل ساز: برخلاف ساندویچ‌ساز معمولی در اکثر مدل‌ها صفحات قابل جدا شدن هستند، یعنی به راحتی می‌توان آن‌ها را شستشو داد. شما به وسیله این دستگاه می‌توانید با سرعت بالا وافل تهیه کنید. وافل در واقع نوعی شیرینی خوشمزه است که با این دستگاه پخته می‌شود به دلیل شباهت زیادی که به ساندویچ‌ساز دارد در این دسته بندی قرار می‌گیرد.
  2. همبرگر پز: همان طور که می‌دانید یکی از ساندویچ‌های مورد علاقه مردم جهان همبرگر است. اگز زیاد به خوردن این ساندویچ و استیک علاقه دارید، بهتر است برای خود یک دستگاه همبرگر ساز تهیه کنید. با اینکه یک ساندویچ‌ساز معمولی هم کار شما را انجام می‌دهد اما برای پخت بهتر باید از دستگاه مخصوص آن استفاده کنید.
  3. املت و اسنک پز: این دستگاه دارای دارای صفحات گود و عمیق است به گونه ای که شما می‌توانید به راحتی به وسیله آن سمبوسه و پیراشکی آماده کنید. همچنین با این وسیله می‌توانید بدون روغن گوشت و مرغ را به خوبی گریل نمایید. شما به راحتی می‌توانید درون صفحات آن نیمرو، املت و هات داگ تهیه کنید.

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید ساندویچ ساز:

  • نوع ساندویچ ساز: ساندویچ سازها انواع مختلفی دارند، انتخاب هریک از آنها بستگی به سلیقه شما دارد. مدل رایج این دستگاه ها که در هر خانه ای معمولا یافت می شود، دارای صفحاتی است که نان تست در آن قرار می گیرد و اسنک یا ساندویچ را آماده می سازد. برخی دیگر از مدل های ساندویچ ساز، قابلیت گریل کردن را هم دارا می باشند. نوع دیگری از انواع ساندویچ ساز وجود دارد که بیشتر برای صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد و آن هم وافل ساز خانگی است. این دستگاه معمولا دو صفحه از جنس های چدن یا آلومینیوم دارد و به شکل پنجره ای می باشد. نوع دیگری از ساندویچ ساز هم وجود دارد که پیتزا ساز یا پیتزا پز است و زیر مجموعه ی این دستگاه قرار می گیرد.

  • توان مصرفی: مهمترین کاری که یک ساندویچ ساز انجام می دهد صرفه جویی در هزینه های اقتصادی است. چرا که اگر بخواهید وقت و هزینه ی خود را صرف رفتن به رستوران کنید، اصلا به صرفه نخواهد بود. همچنین باید دستگاهی را خریداری نمایید که توان مصرفی بالایی نداشته باشد و هنگام استفاده برق زیادی مصرف نکند. توان مصرفی استاندارد ساندویچ ساز ۶۴۰ وات تا ۱۴۰۰ وات است. در واقع ساندویچ ساز مناسب خانه و آشپزخانه، باید توان مصرفی ۷۵۰ وات را داشته باشد.

  • جنس صفحات دستگاه: در مورد صفحات دستگاه باید دقت کنید که جنس آنها نچسب باشد تا مواد غذایی به آن نچسبند. اگر صفحات هم قابل جدا شدن خیلی عالی است چراکه به راحتی می توانید آنها را شست و شو نمایید. صفحات مربوط به ساندویچ ساز، وافل ساز و گریل کردن متفاوت خواهد بود. بسته به توقعی که از دستگاه دارید، دستگاه مورد نظرتان را خریداری نمایید.

  • ظرفیت دستگاه: ساندویچ سازهای موجود در بازار، قابلیت آماده سازی ۲ یا ۴ ساندویچ با هم را دارند. شما عزیزان می توانید با توجه به تعداد اعضای خانواده و میزان استفاده تان دستگاه مورد نظر را خریداری کنید. اگر خانواده تان ۴ نفره است، نباید دستگاهی با ۲ صفحه را تهیه نمایید، چراکه آماده سازی غذا بسیار زمان بر می شود و مصرف برق دو برابر خواهد شد.

  • عایق بودن دستگاه: خیلی از دستگاه های موجود در بازار در قسمت دسته، عایق هستند. اما سعی کنید هنگام خرید، دستگاهی را خریداری نمایید که همه ی نقاط آن عایق باشد و خیالتان از بابت سوختگی راحت باشد.

  • داشتن تایمر: وجود تایمر در دستگاه ساندویچ ساز، باعث می شود هر زمان که اسنک ها آماده شدند، دستگاه به صورت خود به خود خاموش شود و مانع از سوختن ساندویچ خواهد شد، هنگام خرید به این نکته هم دقت نمایید.

  • توجه به رنگ: امروزه ساندویچ سازها در رنگ های مختلفی از قبیل: سیاه، سفید و نقره ای وارد بازار شده اند. شمد عزیزان می توانید با توجه به سلیقه ی خود، یکی از آنها را انتخاب نمایید.