آشنایی با مینی کامپیوتر (مینی پی سی) هترون

آشنایی با مینی کامپیوتر (مینی پی سی) هترون

مینی کامپیوتر (مینی پی سی) هترون، از نسل جدید و پیشرفته کامپیوتر کوچک است. تمام قطعات این مینی کامپیوترها از برندهای معتبر بین‌المللی مانند اینتل، ای‌دیتا، کینگستون و … عرضه می‌شوند. در کنار  قطعات استاندارد به کار رفته در آنها، با ارائه پردازشگرها و اجزاء متنوع، عملکرد مناسبی برای فعالیت مورد نظر شما ارائه می‌دهند. مینی کامپیوترهای هترون بدلیل استفاده از تکنولوژی‌های جدید، مانند تکنولوژی بدون فن (Fanless) از قابلیت اطمینان و طول عمر بالاتری در محیط‌های صنعتی و آزمایشگاهی برخوردارند. تمامی این ویژگی‌های برجسته، در کنار مصرف برق پایین‌تر و طول عمر و اطمینان بیشتر، مینی کامپیوتر (مینی پی سی) هترون را به جایگزینی شایسته برای کامپیوترهای قدیمی بدل کرده است. در واقع هترون با استفاده از مینی کیس اسمبل شده و قطعات با کیفیت و ترکیب (Config) استاندارد، به کیفیت سطح بالایی دست پیدا کرده است که در ادامه به معرفی دقیق این محصولات می‌پردازیم.

مینی کامپیوتر‌ها که با نام‌های مینی کیس، کامپیوتر کوچک، مینی پی سی و تین کلاینت در بازار عرضه می‌شوند، به عنوان یکی از انواع کامپیوترهای مورد استفاده در محیط‌های اداری، امروزه به شدت مورد توجه مخاطبین خود قرار گرفته‌اند. برند هترون نیز با درک نیاز سازمان‌ها به این محصولات، سبد مینی کامپیوتر (مینی پی سی) خود را در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه نمود. کامپیوتر کوچک(مینی‌پی‌سی) هترون از نظر تنوع در توان کاری، ویژگی‌های کارکردی، اندازه و طراحی ظاهری، جزو برترین برندهای حال حاضر در ایران است. و سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف دولتی و خصوصی از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه به برخی از سازمان‌هایی که در این سال‌ها از مینی کامپیوترهای هترون استفاده کرده‌اند، اشاره کرده‌ایم.

کوچک‌تر

مینی کامپیوتر های هترون بسیار کوچک‌تر از کامپیوترهای رومیزی و تنها به اندازه یک کتاب است و فضای کمی را اشغال می‌کند. به طور مثال ابعاد مدل تاینی ۲۰*۱۷*۵ سانتی‌متر است. با جایگزین‎ نمودن مینی پی‌سی با پی‌سی‌های قدیمی، فضای بیشتری در اختیار  دارید تا بتوانید فعالیت‎‌های کاری روزانه را با راحتی بیشتری انجام دهید.

سبک‌تر‌ 

وزن مینی کامپیوتر (مینی کیس اسمبل شده) هترون بسیار کمتر از کامپیوترهای رومیزی قدیمی و در حدود یک و نیم کیلوگرم است. وزن کم و سبک بودن کیس‌های کوچک، به شما این امکان را می‎دهد تا در صورت نیاز به سرویس یا خدمات پس از فروش به راحتی آنها را جابجا کنید و با با استفاده از پایه‌‎های نگهدارنده موجود در جعبه، آنها را به دیوار یا پشت مانیتور نصب کنید.

قدرت پردازش متنوع

مینی‌ کامپیوتر یا مینی کیس اسمبل شده هترون، متناسب با نیاز شما مجهز به پردازشگر اینتل، core i5، core i3، celeron و core i7 است که قدرت پردازش متناسب و متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از آنجا که پردازنده کامپیوتر از مهم‎ترین قطعات سخت افزاری است و نقش مهمی در عملکرد دستگاه دارد، انتخاب پردازنده مناسب بیانگر قابل اعتماد بودن مینی کامپیوترها و توان پاسخگویی به نیازهای مختلف است.

قابلیت اطمینان و طول عمر بالا

مینی پی سی (مینی کامپیوتر) هترون از عمر بالایی برخوردار است؛ در مینی کامپیوتر هترون از قطعات سخت افزاری صاحب نام و با کیفیتی استفاده شده است تا علاوه بر عملکرد بالا در کاربری هرروزه، عمر بیشتری نیز داشته باشد. استفاده از قطعات سخت افزاری معتبر از جمله رم، هارد و مادربرد در مینی کیس هترون این اطمینان را به شما می‎دهد تا با آسودگی خاطر به فعالیت‎‌های هرروزه خود، بدون هیچ گونه مشکلی ادامه دهید.

مقرون به صرفه

مصرف برق مینی کامیپوتر هترون، ۸۰% کمتر از کامپیوترهای رومیزی است. هم‎چنین هزینه‎‌های نگهداری آنها نیز بسیار کم است. صرفه‌ی اقتصادی این کیس‌های کوچک (مینی کیس اسمبل شده)  یکی از مهمترین عواملی است  که شرکت‌ها و سازمان‌های متوسط و بزرگ، مینی کامپیوترهای هترون را به کامپیوترهای رومیزی قدیمی ترجیح می‌دهند.

پشتیبانی از پورت‎‌های متداول

مینی کامپیوتر هترون از تمامی پورت‎‌های متداول شامل USB2, USB3, VGA, HDMI, LAN, COM, MIC, AUDIO پشتیبانی نموده تا برای اتصال به انواع دستگاه‎‌های جدید و قدیمی به شما آزادی عمل بیشتری ‎دهد. مینی پی سی هترون هم‎چنین قادر است از طریق Wi-Fi به شبکه اینترنت و اینترانت متصل شود. 

مینی کامپیوتر بدون فن

مینی کامپیوتر یا همان مینی پی سی بدون‌ِفن‌ هترون دارای سیستم تهویه طبیعی است و گرمای درونی دستگاه را به صورت طبیعی و از طریق شیارهای موجود در سطح خارجی خود (هیت سینک) به محیط انتقال می‌دهد. کامپیوترهای کوچک (مینی کامپیوترها) می‌توانند ۲۴ساعته و در تمام طولِ هفته، بدون افت عملکرد به فعالیت خود ادامه دهند. این سری از مینی کامپیوتر (مینی کیس)  هترون مناسب استفاده در محیط‌های آزمایشگاهی، صنعتی و پر گرد و غبار است.

مینی کامپیوتر فن‌دار

مینی کامپیوتر فن‌دار هترون قدرت بالایی دارد و هم‌رده با پی‌سی‌ها است. این کیس‌های کوچک (مینی کیس) برای انجام امور اداری و روزمره در محیط‌های اداری و سازمانی بسیار مناسب هستند. 

تفاوت زیروکلاینت ، تین کلاینت و مینی کامپیوتر (مینی پی‌سی) 

زیرو کلاینت‌ رابطی میان نمایشگر و سرور است و تحت شبکه کار می‌کند. اصلی‌ترین کاربرد زیرو کلاینت‌ها استفاده از آن‌ها برای ساخت دسکتاپ مجازی است. تین کلاینت‌ یک دستگاه با قطعات سخت افزاری ضعیف است که واسط بین نمایشگر و سرور بوده و  همانند زیروکلاینت‌ها تحت شبکه کار می‌کند؛ و برای ساخت دسکتاپ مجازی مناسب هستند. زیرو کلاینت و تین کلاینت از لحاظ ظاهری همانند مینی کامپیوترها کوچک هستند اما از لحاظ سخت افزاری سیستمی وابسته به شبکه هستند و کاربران برای نصب برنامه و شخصی سازی سیستم با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند.